نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2306
-
الف
+

اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر ایران

مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر ایران درحال برگزاری است.

به گزارش آی فیلم2، آیین اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر ایران با نشر سرود ملی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن مجید در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم ویدیویی از فلم‌های پر مخاطب سینمای ایران و حضور مردم ایران در روزهای انقلاب اسلامی ایران به نمایش درآمد.

«محمد سلوکی» گرداننده مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر ایران پس از خوشامدگویی به مهمانان گفت: از همه هنرمندان کشورمان تشکر می‌کنم که وجود ویروس کرونا و سختی‌های آن چراغ سینمای ایران را روشن نگه‌ داشته‌اند.

سپس اتفاقات مختلف چهلمین جشنواره فیلم فجر طی یک گزارش تصویری به نمایش درآمد.

در ادامه این مراسم «مسعود نقاش‌زاده» دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای ایران طی یک سال گذشته با سختی‌های بسیاری رو به رو بود، اما سینماگران و هنرمندان ایستادند و آن را زنده نگه داشتند. 

وی ادامه داد: در این جشنواره ما سعی کردیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و برگزاری این جشنواره را ارتقا بخشیم، به همین منظور گاه‌شماری را در نظر گرفتیم و طبق آن جلو رفتیم. 

دبیر جشنواره فیلم فجر ایران بیان کرد: ما سعی کردیم در حد توانمان به سینمای ایران کمک کنیم. این سینما نیاز به توجه و مهربانی دارد. حیف است که مهر را در دل نپروریم، پاینده باشید. 

سپس ویدیویی از درگذشتگان یک سال گذشته سینمای ایران به نمایش داده شد.

در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر، جوایز چند بخش اهدا شد. 

در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران، سیمرغ بلورین بهترین عکس به «حبیب مجیدی» برای مجموعه عکس فلم «منصور»، دیپلم افتخار بهترین پوستر به «احسان برآبادی» برای پوستر فلم «پیر مردها نمی‌میرند» و سیمرغ بلورین بهترین آنونس به «امید میرزایی» برای فلم‌های «صحنه زنی» و «تک‌تیرانداز» اهدا شد.  

در بخش مسابقه فلم‌های کوتاه، سیمرغ بلورین بهترین فلم کوتاه داستانی به «رضا نجاتی» برای فلم کوتاه «ارفاق» اهدا شد.

در بخش مسابقه فلم‌های مستند، سیمرغ بلورین بهترین فلم مستند به «حجت طاهری» برای ساخت مستند «احتضار» رسید.

بعد از اعلام جوایز جشنواره چهلم در بخش فلم کوتاه و مستند، بزرگداشت «احمدرضا معتمدی» برگزار شد.

چهلمین جشنواره فجر

در ادامه این مراسم «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی ایران از تمامی افرادی که تلاش کردند تا جشنواره فیلم فجر در شرایط سخت کرونایی برگزار شود، قدردانی کردند.

سیمرغ بخش از نگاه ملی، «سرباز وطن» به فلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی «بهروز شعیبی» و تهیه کنندگی «محمود بابایی» اهدا شد.

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی ایران و منطقه است که از سال ۱۳۶۱ خورشیدی تاکنون معمولا همه ساله در میانه ماه دلو / بهمن در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌ که آخرین آن در سال ۱۳۹۷ بود.

همه ساله فلم سازان برتر ایران، تلاش می کنند آثار خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایند زیرا حضور و رقابت در این جشنواره در سرنوشت فلم هایشان تاثیر به سزایی دارد. 

تجربه های سینمایی نشان داده فلم هایی که توانسته اند توجهات منتقدان و مردم را در جشنواره فیلم فجر به خود معطوف کنند، موفقیت بی نظیری در اکران و فروش خواهند داشت.

به بیان دیگر این جشنواره، مجالی برای رقابت حرفوی بین سینماگران ایران است و تبعا باعث شده سینمای ایران همواره در تولید آثار فاخر در جهان پیشگام باشد.

نظر شما
ارسال نظر